دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

پل لجن روب دوار (پل ته نشینی دوار)

پل لجن روب دوار (پل ته نشینی دوار)

پل لجن روب دوار یا Peripheral Sludge Bridge یکی از رایج ترین انواع پل های ته نشینی می باشد که بر روی حوضچه های استوانه ای و دایره ای نصب می گردند. این تجهیزات تصفیه فاضلاب با توجه به اهمیت بسیار زیاد جلوگیری از رسوب مواد جامد معلق در کف تصفیه خانه ها طراحی و تولید میشوند. آسایش افزا ایمن؛ تولید کننده پل ته نشینی دوار در انواع مختلف نیم پل و تمام پل می باشد که تا امروز موفق به اجرای این تجهیزات برای محیط های صنعتی متعددی شده است. در ادامه راهنمای جامعی شامل استانداردهای مهم در طراحی ، تولید و ساخت پل لجن روب دوار، قیمت پل ته نشینی دوار و هر آنچه که باید درباره آن بدانید را ارائه خواهیم داد.

پل لجن روب دوار چیست

در مراحل تصفیه یا پیش تصفیه فاضلاب های صنعتی، حذف مواد جامد معلق اهمیت بسیار زیادی داشته و عدم توجه به آن نه تنها کیفیت آب خروجی از این گام را کاهش می دهد، بلکه به دستگاه های بعدی آسیب جدی وارد خواهد کرد. به همین خاطر، لازم است با تجهیزات مختلف از قبیل کلاریفایر به ته نشینی بهتر مواد معلق در فاضلاب کمک کرد. پس از انجام صحیح این گام، مواد جامد به صورت رسوب در کف تصفیه خانه یا حوضچه ها ته نشین میشوند که لازم است به صورت مرتب تخلیه گردند. طراحی و ساخت پل لجن روب دوار Peripheral Sludge Bridge یکی از بهترین راهکارها در این زمینه می باشد که شرایطی را فراهم می کند تا در مدت زمان کوتاه، مواد رسوب شده در حوضچه های استوانه ای جمع آوری و تخلیه گردند. همان طور که از نام این نوع پل لجن روب مشخص است، حرکت آن به صورت دایره ای و دوار بوده و به همین خاطر در حوضچه های استوانه ای کاربرد دارند.

طرز کار پل ته نشینی دوار

بر اساس استانداردهای در نظر گرفته شده در طراحی پل های ته نشینی دوار، تیغه متصل به پل از قطر حوضچه کوچکتر بوده و براحتی قابلیت چرخش در کف آن را دارا می باشد. با چرخش پل مواد رسوب شده بخاطر نیروی گریز از مرکز موجود در کف حوضچه به مرکز آن منتقل شده و در نهایت تخلیه می گردند. نکته بسیار مهم در تولید Peripheral Sludge Bridge، اختصاص دادن شیب به سمت مرکز دستگاه می باشد تا مواد رسوب شده براحتی به سمت مرکز حرکت نموده و عمل تخلیه در مدت زمان کوتاه و با دقت بالا انجام شود.

 

انواع پل ته نشینی دوار

Peripheral Sludge Bridge در محیط های مختلفی از قبیل کارخانجات مواد غذایی، تصفیه خانه های صنعتی و حتی تصفیه آب آشامیدنی کاربرد دارند. با توجه به شرایط حاکم بر محیط نصب این تجهیزات، این پل ها را به شکل و انواع مختلفی تولید و طراحی می کنند. از جمله انواع این پل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نیم پل لجن روب دوار

همان طور که از نام این پل مشخص است، طول آن برابر نصف قطر حوضچه استوانه ای می باشد و بیشتر برای تصفیه خانه های کوچکتر با مواد رسوب شده کم کاربرد دارد.

 

تمام پل لجن روب دوار

این نوع از Peripheral Sludge Bridge دارای طولی برابر با قطر حوضچه می باشد و با هر بار چرخش و حرکت فضای بیشتری از تصفیه خانه را فرا گرفته و عمل تخلیه سریعتر انجام خواهد شد. برای تصفیه خانه های بزرگ و صنعتی که مقدار مواد رسوب شده در کف حوضچه زیاد است، این نوع پل می تواند گزینه مناسبی باشد.

طراحی پل لجن روب دوار

به منظور افزایش کارایی و بازدهی تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، لازم است بر اساس ویژگی های محیط و تصفیه خانه طراحی ها انجام شود و در طراحی پل های لجن روب دوار نیز این مسئله کاملا احساس می گردد. در حالت کلی برای داشتن طراحی پل ته نشینی دوار لازم است چند جز و قطعه اصلی را در آن قرار دهید که عبارتند از: بلبرینگ کف گرد، گریتینگ، تیغه، اسلیپرینگ تیغه ای لجن روب و تابلوی برق، یاتاقان و بدنه. کیفیت هر یک از این قطعات باید در سطح مطلوبی باشد تا پل طول عمر مناسبی داشته باشد. از جمله موارد مهم در طراحی این پل ها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

 

  • استفاده از متریال مناسب برای بدنه پل و سایر قطعات موجود در آن: مواد آلی و شیمیایی موجود در فاضلاب به مرور باعث خوردگی در تجهیزات موجود در تصفیه خانه ها می گردند. به همین منظور، بهتر است استیل استنلس برای تیغه و سایر قطعاتی که در داخل حوشچه قرار می گیرند انتخاب شود. برای سایر قطعات که خارج از فاضلاب قرار دارند، فایبر گلس می تواند انتخاب مناسبی باشد. البته جنس بدنه و سایر قطعات باید با توجه به نوع مواد آلی موجود در حوضچه انتخاب گردد تا کارایی مناسب را داشته باشد.
  •  
  • دقت در انتخاب عرض مناسب برای پل: Peripheral Sludge Bridge و سایر نمونه ها بر روی حوضچه ها نصب می گردند و نیروی انسانی باید بتوانند بر روی آنها قرار گیرند. در نتیجه لازم است فضای کافی برای رفت و آمد اپراتور انسانی اختصاص داده شود
  •  
  • برای هدایت بهتر مواد رسوب شده به مرکز حوضچه، لازم است کمی شیب به این سمت در حین طراحی در نظر گرفته شود
  •  
  • سرعت چرخش و حرکت تیغه پل با توجه به مقدار مواد رسوب شده و نوع آنها و ظرفیت حوضچه و سایر فاکتورها باید تعیین شود. سرعت چرخش پل های تولید شده در آسایش افزا ایمن قابل تنظیم می باشد.
  •  

ساخت پل لجن روب دوار

آسایش افزا ایمن؛ قدیمی ترین تولید کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب می باشد که تولید انواع پل های ته نشینی را در مجموعه محصولات خود قرار داده است. تمام محصولات تولید شده در این مجموعه زیر نظر مهندسین حرفه ای و با تجربه صورت گرفته و در محیط های مختلف صنعتی و مسکونی تا امروز نصب و راه اندازی شده اند. برای اطلاع از ویژگی های هر یک از پل های لجن روب دوار تولید شده توسط گروه آسایش افزا ایمن، کارشناسان این تیم آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید پل لجن روب دوار هستند.

قیمت پل ته نشینی دوار

قیمت پل لجن روب دوار با توجه به اینکه این محصول در گروه نیم پل ها قرار گرفته است یا تمام پل، جنس بدنه و سایر قطعات و قابلیت های موجود برای آن تعیین می گردد. برای استعلام قیمت پل ته نشینی دوار کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه با کارشناسان آسایش افزا ایمن در ارتباط باشید.


کاربرد پل ته نشینی دوار

از اصلی ترین کاربردهای این پل ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:


  • Peripheral Sludge Bridge برای تصفیه خانه های آب شهری
  • استفاده از Peripheral Sludge Bridge در تصفیه خانه های صنعتی
  • استفاده از پل های لجن روب دوار در مراحل پیش تصفیه فاضلاب های صنعتی و بهداشتی
  • استفاده در کارخانجات مواد غذایی و نساجی
  • استفاده از پل لجن روب دوار در کارخانجات تولید قند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان