دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

پل لجن روب رفت و برگشتی

پل لجن روب رفت و برگشتی

پل لجن روب رفت و برگشتی یا پل ته نشینی رفت و برگشتی (Reciprocating Sludge Scrapper) یکی از انواع پل های لجن روب می باشد که برای حوضچه های مستطیلی تصفیه فاضلاب استفاده می گردد. این نوع از پل های ته نشینی به منظور جلوگیری از رسوب زیاد مواد ته نشین شده در کف حوضچه های تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. آسایش افزا ایمن؛ تولیدکننده پل لجن روب رفت و برگشتی و سایر انواع پل های ته نشینی می باشد که ویژگی های منحصر به فردی را در این گروه از محصولات خود ارائه داده است. در ادامه راهنمای جامعی شامل استانداردهای به کار رفته در طراحی ، تولید و ساخت پل لجن روب رفت و برگشتی، قیمت پل ته نشینی رفت و برگشتی و طرز کار آن را ارائه می دهیم.

پل لجن روب رفت و برگشتی چیست؟

حوضچه های دانه گیری و تصفیه فاضلاب به روش ته نشینی مواد معلق با کمک کلاریفایر در کارخانجات صنعتی و مواد غذایی کاربرد بسیار زیادی دارد. استفاده از این حوضچه ها باعث میشود تا مواد معلق و جامد موجود در فاضلاب به مرور در کف آن رسوب کرده و در نهایت کیفیت فاضلاب را برای استفاده در محیط های مختلف بهبود می دهد. این حوضچه ها در دو نوع دایره ای و مستطیلی ساخته میشوند و برای حذف رسوب های ایجاد شده در کف آنها پل رفت و برگشتی نصب میشود. Reciprocating Sludge Scrapper یکی از بهترین انتخاب ها برای جمع آوری لجن ته نشین شده در کف حوضچه های مستطیلی می باشد که باعث میشود تا مواد رسوب شده براحتی از کف حوضچه تخلیه گردند.

طرز کار پل ته نشینی رفت و برگشتی

با توجه به تنوع بالا در انواع پل های لجن روب و برای پی بردن به تفاوت های موجود در Reciprocating Sludge Scrapper، بهتر است با طرز کار آنها آشنا شوید. این نوع پل لجن روب به اندازه عرض حوضچه های مستطیلی طراحی شده و پس از نصب در جهت عرض آن حرکت می کنند. به عبارت دیگر، پس از نصب پل رفت و برگشتی در بالاترین قسمت حوضچه های مستطیلی، تیغه متصل به پل در جهت جریان سیال در کف حوضچه حرکت نموده و همزمان لایه های لجن را به سمت انتهای آن هدایت می کند. مخزن جمع آوری لجن در انتهای حوضچه قرار گرفته و پس از حرکت پل و رسیدن تیغه به انتهای آن، مواد رسوب ته نشین شده از حوضچه تخلیه می شوند.

 

 

طراحی پل لجن روب رفت و برگشتی

همانند سایر انواع پل ته نشینی، در طراحی پل رفت و برگشتی نیز استانداردها و اصول خاصی باید مد نظر قرار گیرد. از مهم ترین موارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

 

  • جنس به کار رفته برای تیغه ها و سایر بخش های پل باید با دقت انتخاب شود. با توجه به اینکه تیغه ها با مواد آلی موجود در فاضلاب در تماس می باشد، در نتیجه باید در برابر خوردگی و پوسیدگی کاملا مقاوم باشد. به عنوان مثال می توان تیغه ها را از جنس HDPE تولید کرد و برای سایر بخش ها از قبیل نوار متحرک پل استیل استنلس انتخاب مناسبی می باشد. برای سایر بخش ها که در تماس با مواد آلی نمی باشند، فایبرگلس گزینه مناسبی خواهد بود.
  •  
  • در طراحی تمام انواع پل ته نشینی باید فضایی را برای رفت و آمد اپراتور انسانی اختصاص داد. در نتیجه عرض پل باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا انسان در آن قرار گیرد.
  •  
  • سرعت حرکت پل با توجه به نوع مواد ته نشین شده، مقدار لایه های لجنی کف حوضچه و ظرفیت تصفیه خانه باید تعیین شود.
  •  
  • تیغه پل لجن روب نیز باید به گونه ای طراحی گردد که براحتی در کف حوضچه حرکت نموده و ناهواری های موجود در محیط روند فعالیت آن را با اختلال مواجه نکند

ساخت پل لجن روب رفت و برگشتی

آسایش افزا ایمن به عنوان قدیمی ترین تولیدکننده تجهیزات آب و فاضلاب با توجه به کاربرد گسترده پل های رفت و برگشتی در محیط های صنعتی، تولید این محصول را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. طراحی و تولید و ساخت پل لجن روب رفت و برگشتی در این مجموعه زیر نظر مهندسین حرفه ای و با تجربه در این حوزه صورت گرفته و بازدهی مناسب و طول عمر بالا از مهم ترین اهداف در طراحی و ساخت این تجهیزات می باشد. همچنین لازم به ذکر است که پل های تولید شده در آسایش افزا ایمن بر اساس نوع حوضچه و فاضلاب موجود در آنها طراحی و تولید می گردد. برای اطلاع از ویژگی های به کار رفته در ساخت پل لجن روب رفت و برگشتی، کارشناسان آسایش افزا ایمن آماده ارائه مشاوره های لازم قبل از خرید پل ته نشینی می باشند.

 

 

قیمت پل ته نشینی رفت و برگشتی

قیمت پل لجن روب رفت و برگشتی با توجه به اندازه و ابعاد پل، جنس و متریال به کار رفته در تولید هر یک از قطعات و سایر عوامل موثر می باشند. وجود عوامل متعدد در تعیین قیمت این محصولات باعث میشود تا نرخ مشخصی را نتوان برای آنها اعلام نمود. برای استعلام قیمت پل های رفت و برگشتی می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

کاربرد پل ته نشینی رفت و برگشتی

مهم ترین موارد استفاده از پل های ته نشینی رفت و برگشتی عبارتند از:


  • استفاده از Reciprocating Sludge Scrapper در حوضچه های دانه گیری
  • استفاده از پل های ته نشینی در حوضچه های تصفیه فاضلاب و کلاریفایر
  • مورد استفاده برای تصفیه خانه های آب شهری
  • استفاده از Reciprocating Sludge Scrapper در تصفیه خانه های صنعتی
  • استفاده از Reciprocating Sludge Scrapper در مراحل پیش تصفیه فاضلاب های صنعتی و بهداشتی
  • استفاده در کارخانجات مواد غذایی و نساجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان