دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

پکیج تهیه و تزریق مواد شیمیایی

پکیج تهیه و تزریق مواد شیمیایی

پکیج تزریق مواد شیمیایی یا دستگاه تزریق مواد شیمیایی از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد که از جمله این موارد می توان به تصفیه فاضلاب اشاره نمود. هدف از طراحی و ساخت پکیج تزریق مواد شیمیایی، افزودن مواد شیمیایی جامد یا مایع در سیال می باشد که به دلایل مختلف این کار صورت می گیرد. آسایش افزا ایمن؛ تولید کننده پکیج تزریق مواد شیمیایی، در ادامه راهنمای جامعی را برای آشنایی با این محصول ارائه می دهد که شامل معرفی پکیج، اجزای تشکیل دهنده آن، طرز کار دستگاه تزریق مواد شیمیایی، اصول مهم و استانداردهای به کار رفته در طراحی و تولید پکیج تزریق مواد شیمیایی می باشد.

پکیج تزریق مواد شیمیایی چیست؟

در صنایع مختلف از قبیل تصفیه آب و فاضلاب، کارخانجات صنعتی و پالایشگاه ها، افزودن مواد شیمیایی متعدد به منظور رسوب زدایی، ضدعفونی، جداسازی ذرات معلق و لخته سازی آنها از آب و سایر سیالات یکی از ضروری ترین کارها می باشد. پکیج تهیه و تزریق مواد شیمیایی به مجموعه ای از چند مخزن، میکسر و دوزینگ پمپ و اتصالات گفته میشود که مواد شیمیایی مورد نظر را برای تزریق به سیال مورد نظر آماده نموده و به آن می افزاید. تمام مراحل انجام این کار به صورت اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور قابل انجام بوده و در نتیجه میزان مواد افزوده شده کاملا دقیق تعیین و تزریق می گردد

طرز کار پکیج تزریق مواد شیمیایی

مراحل کار دستگاه تزریق مواد شیمیایی در حالت کلی به دو بخش تقسیم می گردد که شامل تهیه محلول و تزریق آن می باشد. در مرحله تهیه مواد شیمیایی ابتدا پودر یا مایع مورد نظر وارد مخزنی می گردد که در آن میکسر با دور قابل تنظیم قرار دارد. مواد مورد نظر با آب مخلوط شده و وارد مرحله تزریق می شود. برای تزریق این محلول، دوزینگ پمپ در نظر گرفته شده است که می تواند محلول به دست آمده را به مقدار مشخص به مخزن بعدی تزریق کند. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که در طراحی پکیج تزریق مواد شیمیایی وجود دارد، نحوه تنظیم دوز پمپ تزریق می باشد که در برخی دستی و در برخی کاملا اتوماتیک قابل تنظیم است.

 

 

روال کلی طرز کار تمام دستگاه های تزریق به همین صورت می باشد و با توجه به قابلیت های در نظر گرفته شده برای آنها ممکن است در جزئیات با هم تفاوت های اندکی داشته باشند. به عنوان مثال، ممکن است دستگاه تزریق به گونه ای طراحی شود که بعد از تهیه مواد شیمیایی، محلول به دست آمده وارد مخزن دیگری شود و از آنجا تزریق صورت گیرد. اما در برخی از مدل های این دستگاه، دارای دو مخزن بوده و بعد از تهیه، بلافاصله به مخزن اصلی که سیال مورد نظر در آن قرار دارد اضافه میشود.

 

اجزای پکیج تزریق مواد شیمیایی

در طراحی و تولید پکیج تزریق مواد شیمیایی چند قطعه و بخش مهم در نظر گرفته میشود که با توجه به مدل دستگاه، ظرفیت مورد نظر و همچنین نوع مواد تزریق شده ممکن است در انتخاب و طراحی آنها تفاوت هایی به چشم بخورد. از اصلی ترین اجزای دستگاه تزریق مواد شیمیایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

مخزن دستگاه تزریق

در طراحی دستگاه تهیه و تزریق مواد شیمیایی چند مخزن در نظر گرفته میشود که هر یک وظایف خاصی دارند. تعداد مخزن های دستگاه ممکن است یک یا دو عدد باشد که در نوع تک مخزنی، محلول بلافاصله بعد از تهیه وارد محیط نگهداری از سیال مورد نظر گردد و در نوع دو مخزنی، بعد از مرحله تهیه محلول وارد مخزن دوم شده و از آنجا تزریق صورت می گیرد. در هر صورت، لازم است مخزن پکیج تزریق مواد شیمیایی کاملا در برابر تماس با مواد اسیدی و غیره مقاوم بوده و به مرور در آن خوردگی و پوسیدگی ایجاد نگردد. جنس در نظر گرفته شده برای این مخازن اغلب استیل، پلی اتیلن و فولادی می باشد که با برخورداری از پوشش اپوکسی مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی و شیمیایی بدست می آورند.

 

از دیگر تفاوت هایی که در طراحی و ساخت دستگاه تزریق مواد شیمیایی وجود دارد، ظرفیت مخزن های آنها می باشد. ظرفیت و اندازه مخازن با توجه به محل استفاده از آنها تعیین شده و به همین خاطر تفاوت زیادی در میان این گروه از دستگاه های تزریق وجود دارد.

 

 

پمپ تزریق مواد شیمیایی (دوزینگ پمپ)

از دیگر اجزای بسیار مهم و کاربردی این پکیج می توان به پمپ تزریق مواد شیمیایی اشاره نمود. دوزینگ پمپ وظیفه تزریق مواد شیمیایی با اندازه و دبی از قبل تعیین شده را بر عهده دارد. با توجه به اینکه پمپ تزریق در تماس با مواد شیمیایی می باشد، در نتیجه باید در برابر خوردگی کاملا عایق و مقاوم باشد. به همین خاطر، قطعات و بخش های مختلف آن از قبیل واشر و شیر مکش و همچنین هد پمپ که به WET معروف می باشد را از متریال های مقاوم از قبیل پی وی سی، پلی پروپلین، PVDF و استیل استنلس و PTFF می سازند. استفاده از این متریال ها در طراحی و ساخت پمپ تزریق مواد شیمیایی باعث میشود تا مواد اسیدی و بازی و واکنش های شیمیایی صورت گرفته با آنها باعث خوردگی و پوسیدگی و خرابی در قطعات مختلف پمپ نشود.

 

دوزینگ پمپ تزریق به صورت دستی و اتوماتیک قابل تنظیم می باشد و موتور آن با کمک انرژی برق، الکترومغناطیس و پنوامتیک (بادی) و هیدورلیک عمل می کند. نکهداری و تعمیر این بخش از دستگاه تزریق مواد شیمیایی از بالاترین اهمیت برخوردار است و اختلال در روند کار آن و عدم تزریق مواد به اندازه مورد نیاز عواقب زیادی را به همراه دارد.

 

برد کنترل دستگاه تزریق مواد شیمیایی

برد کنترل همان طور که از نامش مشخص است، وظیفه فرمان دادن به پمپ تزریق را برعهده دارد. با توجه به قابلیت های در نظر گرفته شده در زمان طراحی و تولید پکیج تزریق مواد شیمیایی، فرمان های ارسال شده توسط این برد به صورت دستی و اتوماتیک انجام میشوند.

 

میکسر یا همزن

به منظور تهیه و آماده سازی مواد شیمیایی برای تزریق به سیال، لازم است ابتدا کاملا در آب حل شود. این مواد ممکن است به صورت جامد و مایع باشند که با کمک میکسر یا همزن با دور و توان مختلف در آب کاملا حل شده و محلول یک دست بدست می آید. این بخش از دستگاه دارای اجزای دیگری از قبیل موتور، شفت، پروانه، گریبکس و کوپلینگ می باشد. از دیگر تفاوت های موجود در میان دستگاه های تهیه و تزریق مواد شیمیایی، توان و برد الکتروموتور در نظر گرفته شده برای میکسر آن می باشد که با توجه به ظرفیت مخزن و نوع مواد شیمیایی تعیین می گردد.

 

ابزار دقیق

در محیط های مختلف صنعتی و نیمه صنعتی ممکن است میزان مواد شیمیایی مورد نیاز با توجه به شرایط موجود در مخزن و وضعیت سیال تغییر کند. به عنوان مثال ممکن است با توجه به میزان PH سیال لازم باشد دبی پمپ تغییر کند و یا دوز تزریق بر اساس دمای سیال تعیین گردد. به همین منظور در طراحی دستگاه تزریق مواد شیمیایی، ابزارهای اندازه گیری با دقت بالا، نمایش و یا ارسال فرمان در شرایط مختلف تحت عنوان ابزار دقیق در نظر گرفته میشود.

 

شانس و شیر تخلیه از دیگر اجزا و متعلقات سیستم تزریق مواد شیمیایی می باشند که شاسی برای نصب و نگهداری از دستگاه و شیر تخلیه به منظور خارج شدن رسوبات ایجاد شده در کف مخزن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طراحی دستگاه تزریق مواد شیمیایی

به منظور افزایش راندمان و کارایی سیستم تزریق مواد شیمیایی، لازم است در فرآیند طراحی آن استانداردهای متعددی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، ظرفیت و گنجایش مخزن از جمله مواردی می باشد که در طراحی دستگاه باید مد نظر قرار داد که این ظرفیت بر اساس نوع کاربرد و مواد شیمیایی مورد نیاز تعیین می گردد. توان و برد موتور میکسر، جنس و متریال به کار رفته در قطعات مختلف، طول عمر و کارایی ابزار دقیق و دستی یا اتوماتیک بودن فرآیند تنظیم دوز پمپ از جمله مواردی هستند که در طراحی پکیج تزریق مواد شیمیایی باید به آن توجه داشت. به طوریکه در محصولات تولید شده توسط آسایش افزا ایمن می توان استاندارد بودن تمام قطعات و بخش ها را کاملا احساس نمود. محصولات این مجموعه دارای سیستم تنظیم اتوماتیک دوزینگ پمپ بر اساس وضعیت فعلی سیال بوده و قطعات آن از بهترین برندهای اروپایی تهیه شده اند.

 

ساخت سیستم تزریق مواد شیمیایی

آسایش افزا ایمن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع سیستم تزریق در اندازه و ظرفیت های مختلف می باشد که چند اصل مهم را در فعالیت های خود قرار داده است. از مهم ترین اصولی که این مجموعه در ساخت پکیج تزریق مواد شیمیایی در نظر می گیرد، استفاده از تخصص و تجربه افراد حرفه ای در این حوزه، به کار بردن قطعات در بهترین برندهای دنیا، افزایش کارایی و راندمان دستگاه با طراحی دقیق و استاندارد بر اساس نیاز مشتری می باشد. لازم به ذکر است که تمام مراحل ساخت پکیج تزریق مواد شیمیایی در آسایش افزا ایمن زیر نظر مهندسین کاملا حرفه ای و با تجربه در زمینه صورت می گیرد. برای اطلاع از ویژگی های در نظر گرفته شده برای هر یک از محصولات این مجموعه، کارشناسان آسایش افزا ایمن مشاوره و راهنمایی های لازم قبل از خرید پکیج تزریق مواد شیمیایی را ارائه می دهند.

 

 

قیمت پکیج تهیه و تزریق مواد شیمیایی

قیمت پکیج تزریق مواد شیمیایی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به تعداد و ظرفیت مخازن، توان و برد میکسر، برند موتور میکسر، برند پمپ تزریق، قابلیت تنظیم دوزینگ پمپ (دستی یا اتوماتیک)، نوع ابزار دقیق و متریال و جنس به کار رفته در ساخت و تولید قطعات و تجهیزات مختلف دستگاه اشاره نمود. برای استعلام قیمت پکیج تزریق مواد شیمیایی می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نموده و با کارشناسان آسایش افزا ایمن در ارتباط باشید.

 

کاربرد سیستم تزریق مواد شیمیایی

همان طور که اشاره شد، در صنایع مختلف و به دلایل متعدد تزریق مواد شیمیایی در مخازن صورت می گیرد. از اصلی ترین کاربردها و دلایل استفاده و خرید پکیج تزریق مواد شیمیایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • تزریق مواد منعقد کننده برای لخته سازی ذرات معلق در آب در سیستم های کلاریفایر
  • جلوگیری از ایجاد رسوب در لوله و تاسیسات دیگ های بخار و مبدل های حرارتی
  • تصفیه آب و فاضلاب با تزریق کلر
  • تزریق مواد شیمیایی متعدد در صنایع غذایی
  • تزریق مواد گندزدایی در تصفیه خانه های بزرگ و کوچک آب و فاضلاب
  • تزریق مواد شیمیایی در خط تولید کارخانجات
  • استفاده از پکیج تزریق آنتی اسکالانت، پکیج تزریق سرچاهی، پکیج تزریق کاستیک سودا در پالایشگاه های نفت و گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان