دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

چربی گیر API

چربی گیر API

چربی گیر API (American Petroleum Institute) یکی از رایج ترین دستگاه های حذف روغن و نفت از آب می باشد که در پالایشگاه ها کاربرد گسترده ای دارند. طراحی و ساخت چربی گیر API بر اساس قانون استوک و اختلاف دانسیته ذرات جامد و مایع صورت گرفته و در محیط هایی با دمای بیش از 5 درجه سانتی گراد راندمان بالایی دارد. آسایش افزا ایمن؛ سازنده دستگاه چربی گیر API و تجهیزات کاربردی در حوزه تصفیه فاضلاب بوده و در ادامه برای این محصول خود راهنمای جامعی را ارائه می دهد. استانداردهای مهم در طراحی ، تولید و ساخت دستگاه چربی گیر API، قیمت پکیج چربی گیر  فاضلاب API و کاربردهای آن و هر آنچه که باید درباره این دستگاه بدانید در ادامه ارائه خواهند شد.

پکیج چربی گیر API چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در پالایشگاه ها و کارخانجات صنعتی وجود دارد، وجود روغن، نفت و ذرات کلوئیدی در آب می باشد که نه تنها به محیط زیست آسیب وارد می کنند، بلکه روند فعالیت دستگاه ها و تولید محصولات را با اختلال مواجه خواهند کرد. بر همین اساس، موسسه نفت آمریکا (American Petroleum Institute) استانداردهایی را مطرح نموده و فعالان حوزه تصفیه آب و فاضلاب دستگاه و سیستم های چربی گیر را برای این منظور طراحی و تولید نموده اند. پکیج چربی گیر  فاضلاب API نوعی سیستم جداسازی ذرات چربی از آب می باشد که بر اساس اختلاف وزن ذرات مایع و جامد موجود در آب عمل می کند. در این سیستم ذرات کلوئیدی از قبیل روغن، نفت و گریس موجود در فاضلاب بخاطر داشتن وزن کمتر از آب به بالا حرکت نموده و ذرات با وزن سنگین تر از آب ته نشین می شوند.

 

سیستم های چربی گیری API از سال 1933 برای اولین بار در پالایشگاه های آمریکا و به مرور در سایر نقاط دنیا مورد استفاده قرار گرفتند. در تمام این سیستم ها قانون استوک در نظر گرفته شده و بر همین اساس راندمان بالایی در حذف مواد کلوئیدی و جامد معلق در آب با اندازه کمتر از 150 میکرون دارند.

روش کار سیستم چربی گیر فاضلاب API

در طراحی و ساخت پکیج چربی گیر API قانون استوک در نظر گرفته شده و بر همین اساس روال کار در آن به شرح زیر می باشد:

 

  • فاضلاب از دریچه های ورودی به داخل دستگاه API وارد شده و برای مدت زمان مشخص شده در مرحله طراحی دستگاه در مخزن قرار می گیرند.
  •  
  • با توجه به وزن و اندازه هر یک از ذرات کلوئیدی و جامد موجود در آب، در مدت زمان های متفاوت ذرات رو به بالا یا پایین حرکت می کنند. ذرات روغنی بخاطر داشتن وزن سبک تر از آب به بالا و مواد جامد به پایین مخزن منتقل و ته نشین می گردند.
  •  
  • مانند چربی گیر DAF، ذرات روغنی تجمع پیدا کرده در سطح آب به صورت دوره ای توسط اسکیمرها جمع آوری و به بیرون از دستگاه منتقل می گردند.
  •  
  • مواد جامد و سنگین ته نشین شده در کف دستگاه توسط پمپ های لجن کش مخصوص و در دوره های مختلف جمع آوری و به بیرون از دستگاه انتقال پیدا می کنند.
  •  
  • فاضلاب و آب بدون ذرات روغنی که در لایه میانی دستگاه قرار می گیرند از دریچه های مخصوص به بیرون از پکیج منتقل خواهند شد
  •  
  • در صورت وجود ذرات روغن کوچکتر از 150 میکرون در آب، پس از پشت سرگذاشتن مراحل API، آب وارد چربی گیرهای دیگری از قبیل DAF خواهد شد تا با حذف ذرات کوچکتر کیفیت آب افزایش پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که این گام به محلی که چربی گیر مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد و ممکن است در برخی از شرایط به این مرحله نیاز نباشد.

طراحی پکیج چربی گیر API

طراحی چربی گیر API بر اساس استانداردهای موسسه نفت آمریکا صورت می گیرد و با توجه به نوع فاضلاب و مواد معلق موجود در آن، لازم است فاکتورهای مختلفی در حین طراحی مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال، در طراحی پکیج چربی گیر فاضلاب API، دمای فاضلاب ورودی به دستگاه را بیش از 5 درجه در نظر می یگرند. به عبارت دیگر، تصفیه فاضلاب با دمای کمتر از 5 درجه به خوبی با این شیوه انجام نخواهد شد. زمان ته نشین شدن ذرات جامد در کف مخزن و انتقال ذرات سبک به سطح آب بر اساس اندازه آنها، مدت زمان حضور آب در مخزن برای جداسازی ذرات، چگالی روغن، مقدار هیدروکربن موجود در فاضلاب و جنس بدنه و سایر تجهیزات موجود در دستگاه بر اساس نوع فاضلاب از جمله مواردی هستند که در طراحی چربی گیر باید به آن توجه شود.


ساخت چربی گیر API

آسایش افزا ایمن یکی از بزرگترین تیم های طراحی ، تولید و ساخت پکیج چربی گیر API در ایران می باشد که تمام مراحل کار در این مجموعه زیر نظر مهندسین حرفه ای و با تجربه حوزه تصفیه آب و فاضلاب صورت می گیرد. لازم به ذکر است که آسایش افزا ایمن طراحی و ساخت چربی گیر API را با توجه به شرایط محیط مورد استفاده و نوع فاضلاب و مواد کلوئیدی موجود در آن انجام می دهد. به همین خاطر، تفاوت زیادی در محصولات این مجموعه از نظر اندازه، ابعداد، جنس و تجهیزات موجود در آنها وجود دارد. کارشناسان این مجموعه از طریق راه های ارتباطی زیر آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های رایگان به منظور خرید چربی گیر API هستند.


قیمت سیستم چربی گیر API

قیمت چربی گیر API با توجه به اندازه و ابعاد دستگاه و مخزن، جنس بدنه، اتصالات و تجهیزات موجود در آن تعیین می گردد. در نتیجه تفاوت قیمت در این محصولات بسیار زیاد بوده و می توانید برای استعلام قیمت چربی گیر API با آسایش افزا ایمن در ارتباط باشید.


کاربرد پکیج چربی گیری API

اولین دلیل طراحی و تولید پکیج چربی گیر API توسط موسسه نفت آمریکا، جداسازی ذرات روغنی و نفت از آب موجود در پالایشگاه ها بود. به مرور کاربرد این تجهیزات گسترش پیدا کرد به طوریکه در حال حاضر در محیط های مختلفی از قبیل موارد زیر می توان از این دستگاه ها استفاده نمود.


  • تصفیه فاضلاب پالایشگاه ها
  • جداسازی ذرات روغنی از فاضلاب صنایع پتروشیمی
  • جداسازی ذرات روغن از آب برای استفاده در ترانسفروماتورهای پست های برق
  • جداسازی ذرات کلوئیدی خروجی از پساب کشتی ها در بنادر و دریا

مزایای دستگاه چربی گیر API

استفاده از سیستم های حذف ذرات روغنی از آب API علیرغم وجود محدودیت هایی که در آنها وجود دارد، مزایای زیادی داشته و به همین خاطر در محیط هایی با فاضلاب نسبتا کم می تواند گزینه مناسبی برای تصفیه به شمار رود. از مهم ترین مزایای این دستگاه ها می توان به طراحی آسان در مدت زمان کم اشاره نمود. علاوه براین، این گروه از تجهیزات تصفیه فاضلاب مصرف انرژی پایینی داشته و برای محیط هایی با دمای بالاتر از 5 درجه سانتی گراد و ذرات با اندازه کمتر از 150 میکرون راندمان مناسبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان