دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

چربی گیر CPI

چربی گیر CPI

پکیج چربی گیر CPI یکی از انواع جداکننده های ثقلی می باشد که در صنایع مختلف به منظور جداسازی روغن و چربی از آب مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه چربی گیر CPI یا Corrugated Plate Interceptor بخاطر قابلیت های بیشتر و کارایی بالاتر نسبت به API در حال حاضر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. آسایش افزا ایمن؛ سازنده دستگاه چربی گیر فاضلاب CPI و سایر تجهیزات حوزه تصفیه فاضلاب، در ادامه راهنمای جامعی را برای این محصول خود ارائه می دهد. طرز کار سیستم چربی گیری به روش CPI، استانداردهای مهم در طراحی ، تولید و ساخت چربی گیر CPI و قیمت دستگاه چربی گیر CPI را در ادامه بررسی خواهیم نمود.

پکیج چربی گیر CPI چیست

پکیج چربی گیری به روش CPI یکی از دستگاه های جداکننده ذرات کلوئیدی موجود در فاضلاب های صنعتی و آب دریا و محیط های پالایشگاهی می باشد که بر اساس قانون استوکس و اختلاف دانسیته ذرات طراحی و پیاده سازی شده است. این نوع جداسازی ذرات کلوئیدی در CPI به کمک صفحات موازی و مورب داخل مخزن انجام میشوند. اصلی ترین تفاوت CPI و API در قرار گرفتن صفحات موری و موازی در این پکیج می باشد. Corrugated Plate Interceptor یا همان CPI از صفحاتی مورب با زاویه 45 یا 60 درجه تشکیل شده است که در اثر برخورد فاضلاب ورودی به دستگاه با این صفحات، ذرات با چگالی بالاتر بر روی صفحات قرار گرفته و به پایین مخزن منتقل میشوند. ذرات با چگالی کمتر به روی سطح فاضلاب انتقال پیدا خواهند کرد. در این روش جداسازی ذرات روغنی از فاضلاب شرایطی فراهم میشود تا ذرات با اندازه حداقل 50 میکرون از قطرات آب جداشوند.

 

مساله بسیار مهمی که در طراحی و ساخت پکیج چربی گیر CPI وجود دارد، جنس و متریال به کار رفته برای ساخت صفحات مورب و موازی می باشد. در اغلب مواقع این صفحات از فیلترهای شیشه ای تشکیل شده اند که در نهایت با پلی استرهای رزینی تقویت شده و راندمان جداسازی دستگاه را افزایش می دهند. البته این صفحات ممکن است پلاستیکی تقویت شده با لایه های رزینی نیز در نظر گرفته شوند.

روش کار دستگاه چربی گیر CPI

طرز کار دستگاه چربی گیری به روش CPI شباهت زیادی با چربی گیر  های API دارد. به طور خلاصه می توان فرآیندهایی که فاضلاب ورودی برای تصفیه سازی و جداسازی ذرات روغنی طی می کنند را به شکل زیر بیان کرد:

 

  • آب یا فاضلاب با مواد کلوئیدی محلول در آن وارد دستگاه CPI میشوند
  • جریان آرام فاضلاب را به سمت صفحات مورب با زاویه 45 تا 60 درجه منتقل می کند.
  •  
  • در اثر برخورد آب با صفحات تقویت شده توسط لایه های رزینی، ذرات جامد معلق در آن به ته مخزن جریان پیدا میکنند. ذرات روغن و گریس و غیره که چگالی کمتری نسبت به آب دارند به بالای مخزن منتقل خواهند شد
  •  
  • ذرات روغن انباشته شده بر روی سطح توسط اسکیمرهای مخصوص جمع آوری و به بیرون از دستگاه CPI منتقل خواهند شد.
  •  
  • ذرات جامد ته نشین شده در کف دستگاه توسط دستگاه های لج روب تخلیه و در نهایت آب زلال و بدون ذرات چربی به بیرون از دستگاه تخلیه میشوند.
  •  

با توجه به استانداردهای به کار رفته در طراحی و تولید پکیج چربی گیر CPI، این دستگاه قادر به جداسازی ذرات با اندازه حداقل 50 میکرون را دارا می باشد که قدرت جداسازی ذرات با توجه به شرایط دمایی محیط ممکن است تغییر پیدا کند. به طوریکه جداسازی ذرات روغنی در دمای پایین تر از 5 درجه تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

طراحی چربی گیر CPI

به منظور بالا بردن کارایی دستگاه جداکننده CPI، استاندرادهای متعددی در نظر گرفته شده و لازم است فاکتورهای مختلفی را برای طراحی بهتر مد نظر قرار داد. از مهم ترین مواردی که در طراحی چربی گیر CPI باید به آن توجه داشت، دمای محیط و فاضلاب، نوع فاضلاب و مایع و جامدات موجود در آن، چگالی ذرات کلوئیدی، سرعت ته نشین شده مواد جامد، سرعت انتقال ذرات روغنی به بالای سطح، نرخ سرریزی می باشند. بر همین اساس و با توجه به مدت زمان مورد نیاز برای ته نشین شدن یا انتقال ذرات به روی سطح و نوع فاضلاب و سایر فاکتورها زاویه قرار گیری صفحات و تعداد آنها و همچنین جنس به کار رفته در تولید صفحات تعیین می گردد. علاوه براین، جنس به کار رفته برای ساخت بدنه دستگاه و همچنین صفحات باید به گونه ای انتخاب شود که در تماس با فاضلاب صنعتی دچار خوردگی نگردد. به عبارت دیگر، طراحی و تولید چربی گیر فاضلاب CPI برای محیط های مختلف صنعتی و نیمه صنعتی کاملا منحصر به فرد باید صورت گیرد تا راندمان مناسبی از دستگاه دریافت گردد.

 

 

ساخت چربی گیر CPI

با توجه به کاربرد بسیار گسترده دستگاه جدا ساز فاضلاب CPI در صنایع مختلف و راندمان بالای آنها در زلال سازی فاضلاب، آسایش افزا ایمن طراحی، تولید و ساخت چربی گیر به روش CPI را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. لازم به ذکر است که این مجموعه از با سابقه ترین تیم های تولید تجهیزات حوزه تصفیه آب و فاضلاب در ایران می باشد که تا به امروز موفق به اجرای پروژه های مختلف داخلی و بین المللی در این زمینه شده است. رعایت استانداردهای بین المللی در تمام مراحل تولید CPI و انجام فعالیت ها زیر نظر مهندسین و استید با تجربه در این حوزه و طراحی منحصر به فرد محصول با توجه به شرایط محیط مورد نظر از مهم ترین ویژگی های محصولات آسایش افزا ایمن می باشد. به منظور دریافت اطلاعات از مشخصات این محصولات، کارشناسان آسایش افزا ایمن از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید پکیج چربی گیر CPI می باشند.

 

 

قیمت پکیج چربی گیر CPI

دستگاه چربی گیری به روش CPI با توجه به نوع فاضلاب، میزان فاضلاب ورودی به دستگاه، شرایط محیطی، اندازه و ابعاد دستگاه و جنس بدنه و صفحات مورد، تعداد صفخات و غیره طراحی و تولید میشود. لذا تفاوت قیمت چربی گیر CPI در مدل های مختلف این محصولات وجود دارد. برای استعلام قیمت چربی گیر CPI پیشنهاد می کنیم با آسایش افزا ایمن در ارتباط باشید.

 

 

کاربرد دستگاه چربی گیری به روش CPI

با توجه به راندمان بالای دستگاه های چربی گیری به روش CPI و داشتن توانایی جداسازی ذرات با اندازه 50 میکرون، این گروه از محصولات در صنایع مختلف صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که علیرغم وجود مزایای زیاد این تجهیزات، نسبت به API تحمل افزایش ناگهانی بار آلی را ندارند. به همین خاطر است که در پالایشگاه ها بیشتر از API برای جداسازی ذرات کلوئیدی استفاده می شود. از اصلی ترین کاربردهای CPI می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • جداسازی ذرات روغنی و چربی از پساب در صنایع غذایی
  • پالایشگاه ها
  • صنایع و کارخانجات فعال در حوزه پتروشیمی
  • کارخانجات تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی
  • کارخانجات تولید رنگ و سایر مواد شیمیایی
 

مزایا سیستم چربی گیر CPI

اصلی ترین دلیل کاربرد گسترده CPI نسبت به سایر جداکننده های ثقلی، مزایای زیاد این دستگاه می باشد که عبارتند از:

 

  • راندمان بالا در حذف ذرات روغنی و کلوئیدی با اندازه حداقل 50 میکرون
  • جداسازی ذرات مایع و جامد از فاضلاب با مصرف انرژی کم
  • طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی ارزان در مدت زمان کوتاه
  • تعمیر و نگهداری آسان با هزینه کم
  • جداسازی ذرات در زمان کوتاه بخاطر استفاده از صفحات مورب و موازی در مخزن دستگاه
  • نیاز به فضای کم برای نصب و راه اندازی
  • زلال سازی فاضلب بدون ایجاد بوی نامطبوع
  • کارایی بالا در شرایط محیطی مختلف
  • بهبود کارایی دستگاه با اضافه کردن صفحات جدید در زمان کوتاه و عدم نیاز به طراحی مجدد
  • عدم نیاز به خاموشی دستگاه CPI برای تعمیر آن
  • قابلیت طراحی و ساخت دستگاه چربی گیری به روش CPI با توجه به نوع فاضلاب
  • تخلیه آسان لجن ته نشین شده در کف مخزن و جمع آوری لایه های روغنی روی سطح فاضلاب
 

برخلاف ویژگی های در نظر گرفته شده برای تولید پکیج چربی گیر فاضلاب CPI، در دستگاه های API قابلیت جداسازی ذرات روغنی و جامد با اندازه حداقل 150 میکرون را داشته و تعمیر و ارتقای دستگاه نیاز به هزینه بیشتر و زمان دارد. به همین خاطر است که در اغلب صنایع CPI در حال جانشین شدن با API می باشد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصولات، مشخصات و ویژگی های هر یک و استعلام قیمت چربی گیر CPI می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه با کارشناسان آسایش افزا ایمن در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان