دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

آشغالگیر زوج توری

آشغالگیر زوج توری

آشغالگیر زوج توری یکی از بهترین نوع آشغالگیرهای مکانیکی می باشد که آب تصفیه شده توسط آن از کیفیت بالایی برخوردار است. این نوع آشغالگیر فاضلاب که از جمله محصولات تولید شده برای تصفیه فاضلاب می باشد، طول عمر بالایی داشته و راندمان آن نسبت به سایر نمونه ها بیشتر می باشد. آسایش افزا ایمن؛ یکی از تیم های با سابقه در طراحی و تولید آشغالگیر زوج توری، در ادامه نگاه جامعی به این محصول داشته و به سوالاتی از قبیل روش کار و طریقه ساخت آشغالگیر زوج توری، قیمت آشغالگیر زوج توری پاسخ خواهد داد.

آشغالگیر زوج توری چیست؟

آشغالگیر زوج توری همان طور که از نامش مشخص است، شامل دو صفحه توری می باشد که در مسیر عبور فاضلاب نصب میشوند. این نوع آشغالگیر فاضلاب بیشتر در محیط هایی کاربرد دارد که نیاز به جداسازی مواد جامد معلق در آب با اندازه کوچک باشد. با قرار گرفتن این دو صفحه در مسیر عبور فاضلاب، در واقع دو مرتبه نسبت به حذف تکه های چوب، برگ، پارچه و سایر مواد جامد موجود در آب اقدام میشود و در نهایت خروجی آن نسبت به سایر انواع آشغالگیر تمیزتر است.

 

از مهم ترین ویژگی های در نظر گرفته شده برای این نوع آشغالگیر، افزایش راندمان و کارایی دستگاه در صورت خرابی یکی از صفحات می باشد. به عبارت دیگر، طراحی و ساخت آشغالگیر زوج توری به گونه ای در نظر گرفته شده است که این دو صفحه قابلیت جا به جایی و حرکت به بالا را دارند. لذا در صورت بروز خرابی در یکی از صفحات، می توان آن را به بالا انتقال داد و از مسیر عبور فاضلاب خارج کرد و دستگاه با یک صفحه عملیات تمیز کردن آب را ادامه دهد.

 

روش کار آشغالگیر زوج توری

آشغالگیرها در حالت کلی و بر اساس شیوه جمع آوری آشغال های انباشته شده بر روی صفحه به دو گروه کلی دستی و مکانیکی تقسیم میشوند. در نوع اول اپراتور انسانی مسئولیت جمع آوری را برعهده داشته و در نوع دوم تمام عملیات به صورت مکانیکی و اتومات انجام میشود. این آشغالگیر از نوع آشغالگیر مکانیکی بوده و با کمک انرژی الکتریکی حرکت چنگال ها برای تمیز کردن آشغال های موجود روی صفحه کنترل می گردد. روش کار آشغال گیر زوج توری در حالت کلی به شرح زیر می باشد:

 

  • صفحات آشغال گیر با فاصله کوتاهی از هم در مسیر کانال فاضلاب نصب می شوند. این صفحات فلزی بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.
  •  
  • این صفحات با حرکت چرخ دنده و نیروی الکتریکی امکان جا به جایی در جهت بالا و پایین را دارا می باشد.
  • بعد از عبور آب از صفحات توری، مواد جامد معلق در فاضلاب به صفحات برخورد داشته و به مرور روی هر دو صفحه مقداری آشغال انباشته می گردد. با افزایش مقدار این مواد روی صفحات به مرور حجم آب افزایش پیدا نموده و سطح آن بالا میرود.
  •  
  • چنگک های نصب شده در بالا دستگاه با فرمان موتور به پایین منتقل شده و جمع آوری آشغال های انباشته شده را انجام می دهند. در این مرحله هیچ نیوری انسانی دخیل نبوده و کاملا اتومات و مکانیکی عملیات انجام میشود.

طراحی آشغالگیر زوج توری

در طراحی آشغالگیر زوج توری چند فاکتور بسیار مهم باید مد نظر قرار گیرد تا بهترین نتیجه و خروجی را از آن دریافت نمود. از مهم ترین این فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره نمود:


اندازه سوراخ های روی توری

آشغالگیرها در دو نوع دانه ریز و دانه درشت طراحی میشوند. به طوریکه در نوع دانه ریز سوراخ و منافذ موجود روی توری بسیار کوچک و در نوع دانه درشت منافذ بزرگتری در نظر گرفته میشود. در طراحی آشغالگیر نیز با توجه به محل نصب آنها و نوع فاضلاب عبوری از صفحات اندازه استانداردی را برای منافذ باید در نظر گرفته شود. هر چه منافذ روی صفحه و توری کوچک تر باشد، به همان اندازه کیفیت آب بیشتر خواهد بود.


زاویه نصب صفحات آشغالگیر

زاویه نصب صفحات آشغالگیر از دیگر مواردی می باشد که باید در زمان طراحی آشغالگیر زوج توری به آن توجه داشت. به عنوان مثال در نوع میله ای زاویه 45 تا 60 درجه برای آنها در نظر گرفته میشود.


سرعت عبور فاضلاب

سرعت عبور فاضلاب از مهم ترین فاکتورهایی می باشد که در طراحی و تولید آشغالگیر زوج توری باید به آن توجه داشت. میزان آب عبوری از دهانه کانال ارتباط مستقیم با سرعت آن داشته و در روابط طراحی صفحات و کل دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.


مزایا آشغالگیر زوج توری

استفاده از دو صفحه توری در طراحی و ساخت آشغالگیر زوج توری باعث میشود تا مزایای بیشتری نسبت به سایر نمونه ها داشته باشد. به طوریکه می توان از مهم ترین مزایای این نوع اشغالگیر به موارد زیر اشاره نمود:


  • کارایی و راندمان بالا بخاطر استفاده از دو صفحه توری برای حذف مواد جامد معلق در آب
  • قابلیت استفاده از دستگاه در صورت خراب شدن یک صفحه از آن
  • قابلیت بالا در حذف آشغال های موجود در فاضلاب
  • استفاده در مرحله پیش تصفیه فاضلاب به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به پمپ و سایر تجهیزات
  • صرفه جویی در هزینه ها بخاطر عدم نیاز به نیروی انسانی در فرآیند جمع آوری آشغال از صفحات

ساخت آشغالگیر زوج توری

آسایش افزا ایمن با توجه به نیاز تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی و نیمه صنعتی محصولات متنوعی را در این زمینه طراحی نموده است. این محصولات شامل آشغالگیر زوج توری و سایر نمونه های دستی و مکانیکی می باشد که همگی بر اساس استانداردهای مورد نیاز طراحی و تولید شده اند. ساخت آشغالگیر زوج توری در آسایش افزا ایمن توسط مجموعه ای از مهندسین و تکنسین های حرفه ای و با تجربه در حوزه تصفیه آب و فاضلاب صورت گرفته و همگی در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند. این مجموعه علاوه بر ساخت آشغالگیر زوج توری، مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین گزینه با توجه به محل نصب آنها را ارائه می دهد.


قیمت آشغالگیر زوج توری

قیمت آشغالگیر زوج توری بر اساس چند فاکتور مهم تعیین میشود که مهم ترین آنها شامل جنس صفحات توری، اندازه صفحات، ابعاد دستگاه، جنس و نوع اتصالات و سایر قطعات موجود در دستگاه می باشد. با توجه به تنوع بالا در این گروه از تجهیزات تصفیه فاضلاب، لذا پیشنهاد می کنیم برای استعلام قیمت آشغالگیر زوج توری با راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان