دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

مخزن ذخیره سود (مخزن نگهداری سود)

مخزن ذخیره سود (مخزن نگهداری سود)

مخزن ذخیره سود مایع یا مخزن نگهداری سود فلزی و پلی اتیلن با توجه به قدرت خورندگی بسیار بالای این مواد شیمیایی، یکی از مهم ترین تجهیزات در صنایع مختلف می باشد. علاوه براین، سدیم هیدروکسید یا هیدروکسید سدیم که کاربردی ترین سود مایع می باشد، در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای داشته و حساسیت آن به دما شرایطی را فراهم می کند تا طراحی و تولید مخزن ذخیره سود بر اساس استانداردهای علمی صورت گیرد. آسایش افزا ایمن؛ تولید کننده مخزن نگهداری سود (مخزن هیدروکسید سدیم) می باشد که در طراحی ، تولید و ساخت این مخازن از استیل استنلس استفاده نموده است. در ادامه ویژگی های مهم این محصولات از قبیل استانداردهای مهم در طراحی منبع نگهداری سود مایع، قیمت مخزن فلزی ذخیره سود و کاربردهای آن را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

مخزن ذخیره سود مایع چیست؟

در صنایع فولاد و آلومینیوم، نفت و پتروشیمی و بسیاری از کارخانجات تولید کاغذ و غیره استفاده از سود مایع کاربرد زیادی داشته و با توجه به حساسیت بسیار بالا این مواد به دما و قدرت خورندگی زیاد آنها، لازم است منایع و مخازن مقاومی را برای نگهداری از آنها طراحی گردد. مخزن نگهداری سود مایع که با نام مخزن نگهداری هیدروکسید سدیم نیز شناخته میشود در دو نوع پلی اتیلن و فلزی تولید میگردد که هر یک در شرایط مختلف می توانند گزینه مناسبی برای ذخیره سازی این مواد به شمار روند. این مخازن با توجه به مقدار سود مورد نیاز در صنعت و شرایط محیطی در اندازه های مختلف طراحی و ساخته میشود.

انواع مخزن نگهداری هیدروکسید سدیم

مخازن ذخیره سازی سود مایع در حالت کلی و بر اساس آلیاژ و متریال به کار رفته برای تولید آنها در دو گروه مخازن پلی اتیلن و مخزن فلزی نگهداری سود تقسیم بندی میشوند. با توجه به قدرت خورندگی بسیار بالا سود مایع، لازم است آلیاژهای مقاوم را برای تولید آنها انتخاب نمود و به همین خاطر است که در صنایع بزرگ اغلب منبع فلزی را استفاده میکنند. البته لازم به ذکر است که ساخت مخزن فلزی ذخیره سود از آلومینیوم و آهن نمی توان استفاده نمود چون به شدت در تماس با مواد قلیایی واکنش نشان داده و در بدنه مخزن زنگ زدگی ایجاد می گردد. استیل استنلس یکی از بهترین انتخاب ها برای این محصولات می باشد که در برابر خوردگی و همچنین افزایش دما و ضربه مقاومت بالایی دارد.

 

 

 

طراحی مخزن سود استیل

در طراحی مخزن سود به چند نکته بسیار مهم باید توجه شود تا به مرور زمان ترک و خوردگی در منبع ایجاد نشده و خطرات بعدی را به همراه نداشته باشد. از مهم ترین موارد که در طراحی منبع مخزن سود مایع باید توجه داشت عبارتند از:

 

مقاومت بالا بدنه منبع در برابر خوردنگی

در حالت کلی استیل استنلس 304 و 316 مقاومت مناسبی در برابر خوردنگی با مواد قلیایی و اسیدی دارند و می توان در طراحی و ساخت این مخازن استفاده نمود. البته لازم به ذکر است که برای افزایش مقاومت منبع در برابر خوردنگی مواد بهتر است استیل استنلس 316 استفاده شود تا منبع بالاترین کیفیت را دارا باشد.

 

مقاومت در برابر دما

افزایش دما بیش از 55 درجه سانتی گراد باعث میشود قدرت خورندگی مواد قلیایی تا حد زیادی افزایش پیدا نموده و در نهایت منجر به ایجاد ترک یا سوراخ در بدنه مخزن خواهد شد. علاوه براین، در دمای کمتر از 5 درجه نیز سود مایع دچار یخ زدگی شده و با افزایش حجم آن، امکان ایجاد ترک در مخزن وجود دارد. به همین خاطر، بهتر است استیل استنلس برای ساخت بدنه منبع ذخیره سود استفاده شود تا در شرایط محیطی مختلف مقاومت بالایی داشته باشد.

ساخت مخزن ذخیره سود

آسایش افزا ایمن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع مخزن ذخیره اسید و سود و سایر تجهیزات حوزه تصفیه آب و فاضلاب می باشد که بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد. این مجموعه با توجه به شرایط محیط نگهداری از منبع و اندازه مورد نظر برای آن و سایر ویژگی های مهم برای طراحی محصول، فرآیند تولید و ساخت مخزن سود را زیر نظر مهندسین و تکنسین های حرفه ای انجام می دهد. برای اطلاع از ویژگی های هر یک از این محصولات، کارشناسان آسایش افزا ایمن آماده ارائه مشاوره های لازم قبل از خرید مخزن نگهداری سود مایع می باشند.

 

قیمت مخزن نگهداری سود

قیمت مخزن ذخیره سود مایع با توجه به اندازه و ظرفیت آن، جنس بدنه و ضخامت ورقه های به کار رفته در بخش های مختلف آن و سایر ویژگی های ظاهری و فنی موجود در آنها تعیین میشود. برای اطلاع از قیمت مخزن ذخیره سود کافیست با راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

 

کاربرد مخزن نگهداری هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم و سود مایع در صنایع مختلف و با اهداف گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد و از مهم ترین کاربردهای مخزن نگهداری هیدروکسید سدیم (سود مایع) می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • صنایع نفت و پتروشیمی
  • کارخانجات تولید کاغذ
  • کارخانجات تولید ابریشم مصنوعی
  • نساجی
  • کارخانجات تولید رنگ
  • استفاده از منبع نگهداری سود در صنایع تولید مواد شیمیایی
  • کارخانه های تولید مواد شوینده و لوازم بهداشتی و آرایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان