دفتر مرکزی: تهران، شریعتی، سه راه طالقانی، اول آمل، پلاک ۷۵، واحد ۲۵

کالیبریشن پات (سیلندر کالیبراسیون)

کالیبریشن پات (سیلندر کالیبراسیون)

کالیبریشن پات یا سیلندر کالیبراسیون یکی از اصلی ترین تجهیزات در پکیج تزریق مواد شیمیایی می باشد که به منظور بالا بردن دقت تزریق مواد بر اساس دبی مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. کالیبراسیون پات یا calibration pot در اندازه های مختلف تولید شده و به نوعی ابزار دقیق اندازه گیری برای مخازنی به شمار می رود که لازم است مواد شیمیایی مختلف به آن تزریق گردد. آسایش افزا ایمن؛ سازنده کالیبریشن پات و سایر تجهیزات تصفیه فاضلاب و آب می باشد که در ادامه برای این گروه از محصولات خود راهنمای جامع ارائه می دهد. این راهنما شامل استانداردهای مهم در طراحی ، تولید و ساخت کالیبراسیون پات ، قیمت سیلندر کالیبراسیون و هر آنچه که باید درباره این محصول بدانید می باشد.

کالیبراسیون پات (سیلندر کالیبراسیون) چیست؟

کالیبریشن پات، ظرف اندازه گیری، پات کالیبریشن، سیلندر کالیبراسیون یا calibration pot همگی نام یک دستگاه و ظرف مندرج با اندازه های مختلف می باشد که در در مجموعه تجهیزات پکیج تزریق مواد شیمیایی قرار می گیرد. سیلندر کالیبراسیون به ظرفی از جنس شیشه، پی وی سی یا استیل استنلس گفته میشود که بر روی بدنه آن درجه هایی صورت گرفته و میزان دبی تزریق پمپ را مشخص می کند. در مخازن مختلف تصفیه آب و فاضلاب ممکن است نیاز به تزریق مواد شیمیایی با دبی خاص و بر اساس فشار سیال و شرایط محیطی باشد. در این صورت کالیبریشن پات قبل از پمپ تزریق نصب شده و وظیفه آن کنترل میزان مواد تزریقی به سیال مورد نظر در مخزن بعد از پمپ می باشد.

انواع سیلندر کالیبراسیون

سیلندر کالیبراسیون یا calibration pot را با توجه جنس، اندازه و نوع شارژ کردن آن می توان در گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد. هر یک از این گروه بندی ها ویژگی های خاصی را به سیلندر کالیبریشن اختصاص می دهد که عبارتند از:

 

انواع پات کالیبریشن بر اساس جنس

جنس به کار رفته برای بدنه پات کالیبریشن با توجه به جنس مواد شیمیایی مورد نظر تعیین میشود. در حالت کلی بهتر است متریال هایی را برای این منظور در نظر گرفت که احتمال خوردگی در آنها بخاطر تماس با مواد شیمیایی کاسته شود. در اغلب مواقع این استوانه های مندرج از جنس شیشه ساخته میشوند که مقاومت بالایی در برابر دما و ضربه دارند. علاوه براین، ممکن است با توجه به شرایط محیط مورد نظر، کالیبراسیون پات از جنس پی وی سی و استیل استنلس تولید شود.

 

انواع کالیبراسیون پات بر اساس نوع شارژ

کالیبراسیون پات یا مخزن کالیبریشن برای تنظیم دبی پمپ تزریق ابتدا به اندازه مواد شیمیایی که باید در بازه زمانی مورد نظر تزریق شوند پر شود. نحوه شارژ یا پر شدن مواد داخل کالیبراسیون پات به دو شیوه ثقلی و مکش صورت می گیرد. در صورتیکه calibration pot در پایین تر از مخزن قرار گیرد، به روش ثقلی از مواد مورد نظر پر یا شارژ میشود و اگر بالاتر از مخزن نصب گردد، با کمک پمپ های مکش شارژ انجام میشود.

 

طرز کار سیلندر کالیبراسیون

همان طور که اشاره شد، کالیبرایشن پات (calibration pot) قبل از پمپ های تزریق مواد شیمیایی نصب میشوند تا دبی تزریق به صورت دقیق اندازه گیری و تنظیم شود. به همین خاطر، بعد از مخزن مواد شیمیایی شیر ورودی به سیلندر کالیبراسیون قرار گرفته و به اندازه ظرفیت تعیین شده برای آن مواد شیمیایی وارد این ظرف می گردد. پس از پر شدن ظرفیت سیلندر کالیبریشن، شیر اول بسته و شیر دوم که مواد شیمیایی را به پمپ تزریق انتقال می دهد باز میشود و عمل تزریق صورت می گیرد. این چرخه تا زمان مورد نیاز و بر اساس هدف و محل نصب پکیج تزریق مواد شیمیایی ادامه پیدا خواهد کرد.

طراحی کالیبریشن پات

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی کالیبراسیون پات باید مد نظر قرار داد، طریقه سایزینگ و مدرج کردن دستگاه می باشد. در حالت کلی و بر اساس استانداردهای در نظر گرفته شده برای طراحی سیلندر کالیبریشن ، برای پمپ های بزرگ اندازه این تجهیزات یک دقیقه دبی پمپ و برای پمپ های کوچک، برای دو دقیقه دبی پمپ ها در نظر گرفته میشود. از دیگر موارد مهم در طراحی و ساخت کالیبراسیون پات ها، جنس و متریال به کار رفته برای بدنه و سایر اتصالات موجود در آنها می باشد. در اغلب مواقع برای بدنه آنها شیشه های مقاوم در نظر گرفته شده و برای قطعات نگهدارنده آن از استیل استنلس استفاده میشود تا در برابر مواد شیمیایی مقاومت کافی داشته باشند.


ساخت سیلندر کالیبراسیون

آسایش افزا ایمن یکی از بزرگترین تیم های طراحی و تولید و ساخت سیلندر کالیبراسیون در سایزهای مختلف می باشد. لازم به ذکر است که تمام محصولات طراحی و ساخته شده در این مجموعه زیر نظر مهندسین حرفه ای و با تجربه در حوزه تصفیه آب و فاضلاب صورت می گیرد. با توجه به تنوع بالا در محصولات و تجهیزات آسایش افزا ایمن، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید کالیبراسیون پات در ارتباط باشید.


قیمت کالیبراسیون پات

قیمت کالیبراسیون پات یا سیلندر کالیبراسیون بر اساس جنس بدنه پات اندازه گیری و همچنین سایز آنها تعیین می شود. با توجه به اینکه متریال و اندازه هر یک از این محصولات در مرحله طراحی کالیبریشن پات و بر اساس محل نصب و استفاده از این تجهیزات تعیین میشود، لذا قیمت ها کاملا متفاوت هستند. برای استعلام قیمت سیلندر کالیبراسیون می توانید از طریق راه های ارتباطی ذک شده در پایین صفحه با آسایش افزا ایمن در ارتباط باشید.


مزایای کالیبراسیون پات

از مهم ترین مزایای کالیبراسیون پات می توان به موارد زیر اشاره نمود:


  • دقت بالا در تعیین دبی پمپ تزریق
  • طراحی ، تولید و نگهداری آسان
  • طراحی و تولید کالیبراسیون پات بر اساس نوع مواد شیمیایی مورد نظر
  • قیمت ارزان مخزن کالیبراسیون
  • نیاز به فضای کم برای نصب آنها در شرایط محیطی مختلف

کاربرد پات کالیبریشن

علاوه بر کاربرد اصلی مخزن کالیبریشن که اندازه گیری و تنظیم دبی مواد شیمیایی با توجه به شرایط سیال می باشد، این گروه از تجهیزات را می توان برای کاربردهای دیگر نیز مورد استفاده قرار داد. از مهم ترین کاربردهای سیلندر کالیبراسیون می توان به موارد زیر اشاره نمود:


  • استفاده از پات کالیبراسیون به عنوان اکومولاتور خط مکش
  • تست صحت عملکرد شیر یکطرفه بعد از پمپ تزریق (در صورت تغییر سطح سیال موجود در مخزن کالیبراسیون بعد از اتمام کورس پمپ به صورت یکباره، نشان از خرابی در شیر یک طرفه پمپ می باشد)
  • تزریق دقیق مواد شیمیایی بر اساس دبی مورد نظر بدون نیاز به تنظیمات دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت آسایش افزا ایمن در دهه 70 با هدف ارایه خدمات مشاوره مهندسی در امور ساخت و بهره برداری سیستم های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با در اختیار گرفتن دانش فنی روز دنیا و تکیه بر فناوری های نوین مهندسی در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های آب (صنعتی، خانگی، استخر) و فاضلاب فعالیت می نماید.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای شرکت آسایش افزا ایمن محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان